Club Blah Blah og Telmore billigst

De mest reklameombruste mobilabonnementer på markedet er samtidig de dyreste ? og det gælder især for TDC, Sonofon og Orange. Det konkluderer Forbrugerinformation på baggrund af en undersøgelse af 61 mobilabonnementer.

Næste gang du ser en reklame for et mobilabonnement, bør du måske minde dig selv om ikke at vælge det. En analyse foretaget af Forbrugerinformation viser nemlig, at ud af i alt 61 mobilabonnementer er de dyreste samtidig de allermest eksponerede i reklamer.

Synderne er de tre største selskaber, TDC, Orange og Sonofon, der næsten kun har abonnementer i den dyre ende af undersøgelsen.

Forbrugerinformation peger blandt andet på Sonofon Variant som et eksempel på en meget markedsført ordning, der samtidig er kostbar. Den har en ukendt tvillingebror, der hedder Sonofon Variant Hjemmezone ? og som er langt billigere for de brugere. Det abonnement nævnes stort set aldrig i reklamer.

Det samme gør sig gældende for et andet billigt abonnement hos konkurrenten Orange. Selskabet har en billig ordning ? Orange Traditionel ? der ifølge Forbrugerinformation næsten ikke er til at finde på Orange?s websted.

Forbrugerinformation har foretaget analysen med udgangspunkt i et lille til mellemstort mobilforbrug ? det vil sige mellem et til fem minutters samtale om dagen.

De mindste er de billigste

Forbrugerinformation fremhæver, at de billigste abonnementer finder kunderne hos Club Blah Blah, Telmore og Tiscali der har en op til 220 procent lavere pris end de dyreste mobil-abonnementer.

På en Top Ti liste over de billigste abonnementer er der i sig selv en pæn spredning mellem den billigste løsning fra Club Blah Blah og nummer 10 Tele2 Tank Op. Minutprisen inklusiv abonnement på Tele2-abonnementet er 2,5 kroner, mens den er 1,19 kroner hos Club Blah Blah.

I det hele taget er der sket et pænt prisfald på mobilsamtaler sidste år, hvis forbrugerne holder sig til de billigste løsninger. Hvis forbrugerne har et stort forbrug er prisfaldet på 12 ? 13 procent, mens der for kunder med et lille forbrug var 15 procent at spare på prisfaldet.

Du kan læse mere uddybende om analysen http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/mobiltelefon/" target="_new">her.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere